بهره‌برداری از ساختمان اورژانس بیمارستان شهید غرضی سیرجان

بهره‌برداری از ساختمان اورژانس بیمارستان شهید غرضی سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، میرهاشم موسوی امروز در حاشیه افتتاح ساختمان اورژانس بیمارستان شهید غرضی سیرجان خدمات سلامت و درمان را از مسائل دارای اولویت بالا برای همه اقشار مردم توصیف کرد و با اشاره به اینکه امروز مردم دچار مشکلاتی هستند، گفت: نباید مردم در حوزه درمان، دچارمشکلات شوند. وی عنوان کرد: […]

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، میرهاشم موسوی امروز در حاشیه افتتاح ساختمان اورژانس بیمارستان شهید غرضی سیرجان خدمات سلامت و درمان را از مسائل دارای اولویت بالا برای همه اقشار مردم توصیف کرد و با اشاره به اینکه امروز مردم دچار مشکلاتی هستند، گفت: نباید مردم در حوزه درمان، دچارمشکلات شوند.

وی عنوان کرد: ۵۰ درصد سلامت مردم کشور بر ‌عهده سازمان تأمین‌اجتماعی است و در این دولت وضعیت درمان سازمان رو به بهبود است و رویکرد تحولی و جهشی را در این حوزه دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی کشور در این سفر با کارکنان بیمارستان تامین اجتماعی سیرجان از نزدیک به گفت‌وگو پرداخت و در ادامه با حضور در اداره تامین اجتماعی سیرجان نیز با کارکنان این اداره دیدار حضوری داشت.

وی در این دیدار تصریح کرد: در صدد رفع مشکلات هستیم و در این دولت یکی از رویکردهای مهمی که در حوزه تامین اجتماعی مورد تاکید است، پوشش بیمه آحاد جامعه است و ما باید بتوانیم از این ۳۰ در صد جمعیتی که تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی نیستد توسط صندوق‌های بیمه‌ای تحت پوشش قرار دهیم.

موسوی ادامه داد: در حوزه درمان الحمدالله در این دولت با ابلاغی که اخیرا دولت محترم داشتند و حدود پنج و نیم میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفتند، تقریبا همه آحاد جامعه تحت پوشش بیمه درمان هستند.

وی عنوان کرد : در بیمه اجتماعی طرح بیمه خانوار ایرانی را از ۸ ماه پیش شروع کردیم و با بررسی‌های انجام شده تعداد ۷۰۰ هزار نفر در این طرح تحت پوشش بیمه ما از جمله زنان خانوار ایرانی و دانشجویان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و به‌دنبال این هستیم بقیه صنوف و اقشار را با با طرح‌های متنوعی که آماده کردیم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی قرار دهیم.

موسوی افزود: سیرجان یکی از شهرستان‌های دارای ضریب نفوذ بالای بیمه اجتماعی هست که قریب به ۸۰ در صد جمعیت تحت پوشش ایین بیمه هستند و بر اساس بازدیدی که انجام شد باید ایجاد شعبه دوم تامین اجتماعی را بررسی کنیم و ان‌شاءالله با رویکرد مثبت سعی خواهیم کرد شعبه دوم را در این شهرستان ایحاد کنیم.

 موسوی درادامه سفر خود به سیرجان از کلینیک تامین اجتماعی هم بازدید و با مردم و کارکنان این مرکز درمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گفته دکتر مهدی ابناء رئیس بیمارستان شهید غرضی ساختمان اورژانس بیمارستان شهید غرضی سیرجان با زیربنای یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع با هزینه ۱۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات بیمارستان به اتمام رسیده که ظرفیت پذیرش تخت‌های این مرکز ۳۰ در صد افزایش دارد.

به گزارش فارس، در شهرستان سیرجان بیش از ۲۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.