بازگشایی فرودگاه سیرجان از اواخر هفته آینده

بازگشایی فرودگاه سیرجان از اواخر هفته آینده

رئیس فرودگاه سیرجان گفت: کار عمرانی فرودگاه تمام شده است. هفته آینده بازرسان جهت تأیید ایمنی فرودگاه می‌آیند. بعد از آن مجوز ما صادر می‌شود؛ از لحظه‌ صدور مجوز، به صورت شبانه‌روزی آماده پذیرش پرواز شرکت‌های هواپیمایی هستیم.

به گزارش آوای سیرجان، رئیس فرودگاه سیرجان گفت: کار عمرانی فرودگاه تمام شده است. هفته آینده بازرسان جهت تأیید ایمنی فرودگاه می‌آیند. بعد از آن مجوز ما صادر می‌شود؛ از لحظه‌ صدور مجوز، به صورت شبانه‌روزی آماده پذیرش پرواز شرکت‌های هواپیمایی هستیم. همچنین پیش‌بینی‌ می‌کنم اواخر هفته آینده این مجوز از سمت سازمان هواپیمایی کشوری صادر شود.

موسایی‌پور در خصوص بلیت پروازها گفت: بحث بلیت و هواپیما ورود مسئولان ارشد شهرستان را می‌طلبد که با شرکت‌های هواپیمایی برای ورود به فرودگاه سیرجان‌ مذاکره و پیگیری کنند.

وی در ادامه به مبحث پروازهای خارجی در فرودگاه سیرجان پرداخت و بیان کرد: در فرودگاه سیرجان‌ زیرساخت هوانوردی لازم مثل طول باند و روشنایی باند را برای پذیرش پرواز خارجی دارد. مرز هوایی‌مان نیز در حوزه هوانوردی ثبت شده است. در حوزه خودم تمام کارها را انجام دادیم و با مسئولان ارشد مثل فرماندار و نماینده مردم نامه‌نگاری کرده‌ایم؛ تا پیگیری کنند و نامه‌هایی که باید در سطح دولت به مبادی ذیربط ارسال شود، صورت بگیرد.

رئیس فرودگاه سیرجان ادامه‌داد: با توجه به اینکه تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان جهانی شد و ان‌شاءالله اگر تیم فوتبال گل‌گهر سهمیه آسیایی بگیرد؛ می‌طلبد که پرواز خارجی داشته باشیم. اگر یک تیم خارجی بخواهد به سیرجان بیاید؛ این ترمینال با وسعت کم زیبنده نیست.

موسایی‌پور در پایان گفت: خودروسازی بم در فرودگاه این شهر ترمینال اختصاصی‌اش را دارد. وقتی شرکت‌های معدنی و صنعتی در فرودگاه یک ترمینال اختصاصی cip داشته باشند، برایشان منبع درآمد می‌شود و سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی ۱۰ برابر برای آن‌ها پاسخگویی دارد.