رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری: ناوگان حمل و نقل عمومی سیرجان بروز نیست

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری: ناوگان حمل و نقل عمومی سیرجان بروز نیست

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سیرجان گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سیرجان بروز نیست؛ از سال ۹۲ تا الان هیچگونه خودروی خط واحد جدیدی از سوی دولت به ما اختصاص داده‌نشده است؛ با توجه به اینکه ناوگان بالای ۱۰ سال فرسوده محسوب می‌شوند؛ پس همه ناوگان ما فرسوده هستند. البته از سال ۱۴۰۰ تا الان ۱۵ دستگاه فرسوده را بازسازی کردیم و به چرخه حمل و نقل برگرداندیم.

به گزارش آوای سیرجان، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سیرجان گفت: روزانه بیش از ۵ هزار نفر با اتوبوس و حدوداً بیش از ۳ هزار نفر با تاکسی جابه‌جا می‌شوند، که نسبت به قبل رشد خوبی داشته‌ایم.

جواد نویدی ادامه‌داد: هر اتوبوس تقریبا می‌تواند مسافر ۴۰ خودروی سواری را به مقصد برساند. ترافیک بیش از حدی که این روزها در برخی ساعات شاهد آن هستیم؛ آلودگی صوتی و محیط‌زیستی هم در پی دارد؛ برای همین به مردم توصیه می‌کنم؛ از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. ساعات سرویس‌دهی، برنامه خطوط و ایستگاه‌ها در سایت سازمان موجود است و می‌توانند از نزدیک‌ترین خطوط در دسترس استفاده نمایند.

او گفت: در نظر داریم؛ در سال جاری به‌علت عرض کم خیابان‌های سیرجان، تعدادی میدل‌ باس خریداری کنیم؛ که به فضای کمتری نیاز داشته‌باشند.

نویدی اضافه‌کرد: تا سال ۹۸ استقبال خوبی از حمل‌ونقل عمومی صورت می‌گرفت؛ اما با آمدن کرونا تعداد متقاضیان بسیار پایین آمد. از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با فروکش‌کردن تب کرونا، برنامه قدیم را از نظر زمان سرویس‌دهی عوض و تعدادی مسیر نیز اضافه کردیم و در پی آن رشد ۳۰ درصدی استفاده شهروندان از این ناوگان را داشتیم.