آخرین رای استیناف لغو محرومیت اصولی بود!

آخرین رای استیناف لغو محرومیت اصولی بود!

پرونده تخلف گل گهر سیرجان به یکی از جنجالی ترین و طولانی ترین پرونده های انضباطی ادوار لیگ برتر تبدیل شده است. با اظهار نظر رضا اصولی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره لزوم بازنگری در پرونده اریک باگناما چند سوال و ابهام مهم و اساسی بوجود می آیند. روزنامه گل:زیر سوال بردن و انگ […]

پرونده تخلف گل گهر سیرجان به یکی از جنجالی ترین و طولانی ترین پرونده های انضباطی ادوار لیگ برتر تبدیل شده است.

با اظهار نظر رضا اصولی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره لزوم بازنگری در پرونده اریک باگناما چند سوال و ابهام مهم و اساسی بوجود می آیند.

روزنامه گل:زیر سوال بردن و انگ تبانی زدن به کمیته های قضایی فدراسیون موضوع مهمی است که نمی شود به سادگی از کنار آن گذشت! در اینجا عضو هیات رییسه از احتمال توصیه پذیری و تبانی کمیته انضباطی و استیناف در ماجرای تخلف باشگاه گل گهر می گوید. حالا اگر چنین ظن و گمانی وجود دارد می توان آن را به تمام پرونده و آرای صادر شده بسط و تعمیم داد. چه پرونده انضباطی گل گهر بازگشایی شود و چه نشود، اگر رای صادر شده تغییر کند یا نکند، اعتبار دو رکن قضایی فوتبال دست کم در این دوره از دست رفته است. اگر کمیته انضباطی بر اساس توصیه ها رای داده و تخلف کرده دیگر و استیناف هم آن را تایید کرده در نتیجه دیگر اعتبار و صلاحیت قانونی ندارد و قبغل از هرکاری باید این دو کمیته را منحل و اعضای جدید را مشخص کرد تا تمام پرونده های مهم این دوره را بررسی کنند. از طرف دیگر با توجه به تخلف اعضای کمیته انضباطی لازم است هرچه سریع تر برخورد قانونی با آنها صورت بگیرد.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که در حال حاضر چه کسانی باید این پرونده را بررسی و در صورت لزوم بازنگری کنند؟ اعضای این کمیته ها باید روی عملکرد خودشان نظارت داشته باشند؟ باید اعضای جدیدی برای کمیته انضباطی و استیناف تعیین شود یا کارشناسان مورد اعتماد هیات رییسه از جمله هوشنگ نصیرزاده فساد احتمالی در این پرونده را بررسی کنند و فساد احتمالی این در دو کمیته را کشف کنند؟ باید به این سوال و ابهام هم مشخص شود.

نکته بعد اینکه رضا اصولی در شرایطی استقلال و سلامت ارکان قضایی را زیر سوال می برد که خودش با حکم کمیته استیناف از محرومیت رهایی یافت تا مقدمات برکناری عزیزی خادم را آماده کند. در واقع آخرین رای آنها لغو محرومیت اصولی بوده است! حالا از کجا معلوم کمیته استیاف در این مورد تخلف نکرده و توصیه پذیر نبوده است؟ اگر به سلامت و استقلال ارکان قضایی کوچکترین تردیدی وارد است در اولین گام باید آنها را منحل کرد و افراد سالم و قوی را به کار گرفت. اگر هم اعضای فعلی را افراد سالم و حرفه ای می دانیم پطور بدون سند و مدرک یکی از مهم ترین و جنجالی ترین آرای صادر شده از سوی آنها را زیر سوال می بریم و از احتمال فساد در آن می گوییم؟ اینها مواردی است که اصولی و هیات رییسه باید درباره آن توضیح بدهند و روشن گری کنند.