دادستان سیرجان: ساماندهی اتباع بیگانه نیازمند تدبیر جدی است

دادستان سیرجان: ساماندهی اتباع بیگانه نیازمند تدبیر جدی است

دادستان سیرجان از حضور فراوان اتباع بیگانه در سیرجان ابراز نگرانی کرد و گفت: برخورد با اتباع بیگانه غیر مجاز انجام می‌شود. باید با این موضوع برخورد شود و نیاز است مسئولین متولی در این حوزه اقدام جدی انجام دهند.

مجتبی قدیمی آمار اتباع بیگانه‌ای که در سال ۱۴۰۲، طرد شده‌اند را ۳۷۱۳ نفر اعلام کرد و تعداد زیادی را نیز جزو طردشدگان تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ دانست و ادامه داد: این راه چاره برای ساماندهی اتباع بیگانه نیست و باید ساز و کار جدی داشته باشد.

وی به سوال پرتکرار سیرجانی‌ها در مورد اینکه چرا در برخی دستگاه‌ها خصوصا پیمانکاری‌های شهرداری از اتباع بیگانه استفاده می‌شود، توضیح داد: حتی زندانی رای باز حاضر به ارایه خدمت در اینجا نیست و تمایلی به کار در حوزه خدمات شهرداری ندارند. اینکه یک فرد تبعه‌‌ی خارجی با حقوق پایین در اینجا مشغول به کار شود و یک فرد ایرانی با حقوق به مراتب بالاتر حاضر به کار در این قسمت نیست، باید بررسی شود.

دادستان سیرجان افزود: در حوزه ضایعات که در انحصار اتباع بود، ورود کردیم. در حوزه مشاغل و واحدهای صنفی نیز نیاز به فرهنگ‌سازی است. مردم برای اجاره دادن خانه به اتباع، طمکار پول نشوند.