رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرستان سیرجان: بیش از ۸۰ درصد خانه‌ها و ادارات در برابر آتش ایمن نیستند

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرستان سیرجان: بیش از ۸۰ درصد خانه‌ها و ادارات در برابر آتش ایمن نیستند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان گفت: کمتر از ۲۰ درصد ادارات، خانه‌ها، مجتمع‌های اداری، تجاری و مسکونی در سیرجان در برابر آتش‌سوزی ایمن هستند.

به گزارش آوای سیرجان، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان با اشاره به انجام ۸۳۷ عملیات مختص به آتش‌سوزی منازل در ۵ ماه ابتدایی امسال، گفت: با توجه به آمارهای چند سال اخیر، آتش‌سوزی در آشپزخانه، آتش‌سوزی به علت سیم‌کشی برق و آتش‌سوزی ناشی از وسایل گرمایشی ۳ موردی هستند که در منازل اتفاق افتاده‌اند.

رضا یوسفی مجهز بودن به سیستم‌های اعلام و اطفا حریق و خاموش‌کننده‌های دستی آتش‌نشانی، داشتن راه خروج دوربندی‌شده منتهی به معبر عمومی و استفاده از پوشش‌های مقاوم در برابر حریق را از جمله موارد ایمنی یک مکان در برابر آتش‌سوزی خواند و در ادامه افزود: به همشهریان توصیه می‌کنم از هشدار‌دهنده‌های حساس به دود استفاده کنند. از آن‌جا که پیشگیری از گسترش آتش یکی از قدم‌های موثر در زمان آتش‌سوزی است، سیستم‌های هشدار هوشمند در ساختمان‌ها می‌توانند احتمال مرگ در آتش‌سوزی را به نصف کاهش دهند.

وی در پایان توصیه کرد: همشهریان در زمان آتش‌سوزی در صورت امکان و در لحظات اولیه با استفاده از تجهیزات اطفا حریق تعبیه‌شده در ساختمان، حریق را مهار و از سرایت آن جلوگیری کنند. در سایر موارد نیز در صورت امکان برق و گاز ساختمان را قطع کرده، از محل خارج شده و خود را به معبر عمومی برسانند. در صورت بسته بودن راه خروج از ساختمان نیز می‌باید به بالکن یا پشت‌بام بروند تا نیروهای آتش‌نشانی بتوانند نجاتشان دهند. همچنین اعلام دقیق آدرس در تماس با ۱۲۵ یکی از نکات مهم در زمان وقوع آتش‌سوزی است.