دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان: زائران اربعین زیر ۱۵ سال اربعین واکسن سرخک بزنند

دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان: زائران اربعین زیر ۱۵ سال اربعین واکسن سرخک بزنند

معاون بهداشتی دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان گفت: نظر به اینکه بیماری سرخک از طریق ترشحات و قطرات تنفسی منتقل می‌شود؛ در حین سفر به کربلا در ایام اربعین و در تجمعات حتی‌الامکان از ماسک استفاده کنید.

به گزارش آوای سیرجان، معاون بهداشتی دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان گفت: با توجه به شیوع بیماری سرخک در عراق و به دلیل پیشگیری از ابتلای همشهریان در سفر به این کشور توصیه می‌شود، در صورتی که خانواده‌ها با فرزندان زیر ۱۵ سال خود قصد عزیمت به این کشور را دارند؛ قبل سفر از کامل بودن وضعیت واکسیناسیون سرخک کودکان خود اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: به طوری که سابقه تزریق ۲ نوبت واکسن (سرخک و سرخچه) در یک‌سالگی و ۱۸ ماهگی را داشته باشند؛ در صورت نقص در واکسیناسیون، پیش از سفر با در دست داشتن کارت واکسن خود جهت تزریق واکسن سرخک به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

نژادبیگلری تصریح کرد: همچنین از تماس با بیماران احتمالی خودداری کنید و در صورت داشتن علائمی مثل تب، آبریزش بینی، قرمزی چشم و دانه‌های قرمز روی پوست ضمن رعایت فاصله با دیگران به موکب‌های ارائه خدمات سلامت مراجعه نمایید.

معاون بهداشتی دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان در پایان عنوان کرد: از زمان بازگشت به کشور و ۲ هفته پس از آن در صورت داشتن علائم مذکور به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به افراد دیگر و انجام مراقبت‌های لازم به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی شهرستان مراجعه کنید.