آغاز برداشت طلای سبز از باغات سیرجان/پیش‌بینی برداشت ۲۵۰۰ تن پسته خشک

آغاز برداشت طلای سبز از باغات سیرجان/پیش‌بینی برداشت ۲۵۰۰ تن پسته خشک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: عملیات برداشت پسته از سطح ۴۳ هزار هکتاراز باغات پسته سیرجان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن پسته خشک در این شهرستان برداشت شود. به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، اکبر محمود آبادی امروز اظهار کرد: عملیات برداشت پسته از سطح ۴۳ […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: عملیات برداشت پسته از سطح ۴۳ هزار هکتاراز باغات پسته سیرجان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن پسته خشک در این شهرستان برداشت شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، اکبر محمود آبادی امروز اظهار کرد: عملیات برداشت پسته از سطح ۴۳ هزار هکتاراز باغات و مزارع پسته سیرجان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن پسته خشک در این شهرستان برداشت شود که این مقدار نسبت به میانگین برداشت پسته در ۴ سال گذشته ۹۰ درصد کاهش داشته است.

 

 وی افزود: میزان اشتغال هم نسبت به برداشت کاهش داشته و در کار برداشت و فرآوری پسته امسال  ۳ هزار نفرروز اشتغال‌زایی فصلی ایجاد شده است.

محمود آبادی خاطرنشان کرد: بیشترین ارقام کشت شده در این منطقه از نوع کله‌قوچی، اوحدی، احمد آقایی، فندقی و اکبری است که پس از برداشت و فرآوری روانه بازار مصرف داخلی و یا صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی می‌شوند.

 

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان عنوان کرد: کاهش برداشت در سطح باغات بارور به‌علت سرمازدگی فروردین‌ماه امسال ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره‌بردران و کشاورزان محصول پسته خسارت رسانده است.

گفتنی‌ست: در شهرستان سیرجان ۴۳ هزار هکتار باغات و مزارع پسته وجود دارد و بیش از ۲۳ هزار نفر کشاورز و بهره‌بردار مشغول این محصول کشاورزی هستند.