«کگل» بازیگر نقش اول زنجیره ارزش فولاد
به گزارش آوای سیرجان به نقل از تیتر20، رشد دو برابری فروش گل گهر در دو ماهه اول سال نشان می دهد این مجموعه معدنی و صنعتی امسال می تواند جایگاه نماد خود در بورس را ارتقا داده و با افزایش درآمد علاوه بر حضور بیشتر در توسعه بخش معدن، حمایت سهامداران را هم افزایش […]
- ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
- کد خبر 718
- بدون دیدگاه
به گزارش آوای سیرجان به نقل از تیتر20، رشد دو برابری فروش گل گهر در دو ماهه اول سال نشان می دهد این مجموعه معدنی و صنعتی امسال می تواند جایگاه نماد خود در بورس را ارتقا داده و با افزایش درآمد علاوه بر حضور بیشتر در توسعه بخش معدن، حمایت سهامداران را هم افزایش دهد. اتفاقی که منجر به تحقق هدف اصلی این مجموعه یعنی افزایش نقش آفرینی در زنجیره ارزش می شود.
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به عنوان بزرگترین تولید کننده کنسانتره سنگ آهن در تلاش است تا فعالیت های خود در بخش معدن را افزایش دهد. البته در این بین گل گهر تنها به حوزه سنگ آهن بسنده نکرده و در دیگر حوزه ها وارد سرمایه گذاری شده تا بتواند حضور خود در بخش معدن را افزایش دهد.
گل گهر این اطمینان را در سال جاری در دو ماهه ابتدایی سال با افزایش فروش ایجاد کرده است. فروش محصولات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در دوماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود دو برابر افزایش داشته است.
براساس گزارش فعالیت دوماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، فروش کنستانتره و گندله برابر با ۱۰۳۸۶۷ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۱ که عددی برابر با ۵۴۴۹۶ میلیارد ریال ثبت شده، رشدی حدود دوبرابری را به همراه داشته است.
افزایش دو برابر فروش نشان می دهد این مجموعه افزایش تولید و توسعه بازار را با نگاه کارشناسی و تخصصی دنبال می کند. این افزایش فروش می تواند در ماه های بعدی ادامه دار باشد و بر جایگاه «کگل» نیز اثر گذار باشد.
اما افزایش فروش و دو برابر شدن آن نسبت به مدت مشابه سال قبل چه دستاوردی برای گل گهر خواهد داشت؟ بی تردید افزایش فروش و رشد درآمدها منجر به افزایش سرعت اجرای طرح های توسعه ای و همچنین پررنگ شدن حضور گل گهر در پروژه های دیگر به عنوان سهامدار می شود. همانطور که اشاره شد نقشه راه این مجموعه تنها به زنجیره ارزش فولاد ختم نمی شود بلکه حضور این شرکت در پروژه مس «جانجا» نشان می دهد این مجموعه به دنبال توسعه سرمایه گذاری های خود است.
درواقع افزایش فروش این مجموعه در حوزه سنگ آهن و فولاد می تواند حضور آن در دیگر بخش ها را تقویت کند. همچنین ادامه این برنامه باعث می شود تا گل گهر به تحقق هدف اصلی خود یعنی افزایش سهم تولید در زنجیره ارزش نزدیک شود. در واقع برای افزایش فروش و ادامه دار بودن این روند گل گهر باید میزان تولید را افزایش دهد که نیازمند افزایش اکتشاف، استخراج، تامین ماشین آلات ودسترسی به تکنولوژی های جدید است.
در کنار آن نیز گل گهر برنامه توسعه بازارهای داخلی و صادراتی را باید در دستور کار داشته باشد تا پرچم دار تامین مواد اولیه زنجیره ارزش فولاد باشد. درواقع نگاه کلی نشان می دهد گل گهر در راستای توسعه پایدار گام برداشته و تا به این لحظه در تمامی بخش ها عملکرد قابل دفاعی را از خود به جای گذاشته است.